Telefonische capaciteit rondom coronavirus - Medigo actueel

Telefonische capaciteit rondom coronavirus

Het coronavirus zorgt ervoor dat het telefonisch contactcentrum van verschillende zorginstellingen onder extreem hoge druk komt te staan door de vele telefoontjes van patiënten, werknemers en ongeruste burgers. Het betreft voornamelijk huisartspraktijken, ziekenhuizen, GGD's en huisartsenposten die op dit moment extra capaciteit aan de telefoon zeer goed kunnen gebruiken.

Extra medisch personeel

De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) laat weten dat huisartsen en praktijkpersoneel de handen vol hebben aan de gevolgen van de verspreiding van het coronavirus. Veel praktijken hebben extra personeel nodig om de drukte aan de telefoon op te kunnen vangen. Inmiddels zetten gemeentelijke gezondheidsdiensten (GGD's) geneeskundestudenten in om te helpen in de strijd tegen het coronavirus door het beantwoorden van vragen van bezorgde burgers vanuit een callcenter.

Extra capaciteit telefonische bereikbaarheid

Medigo zet al jaren medisch studenten in binnen de gezondheidszorg om capaciteitsproblemen op te lossen. Signalen van onze opdrachtgevers wijzen op de noodzaak van extra telefonische capaciteit op dit moment en de inzet van medisch studenten. Voorbeelden van aanvragen door zorginstellingen m.b.t. het coronavirus zijn o.a.: - Ondersteuning van het telefonisch contactcentrum van ziekenhuizen voor het beantwoorden van vragen van patiënten en werknemers; - Telefonisch contactcentrum GGD om ongeruste burgers te informeren en vragen te beantwoorden; - Ondersteuning telefonie op huisartsenpraktijk en huisartsenpost voor het geven van informatie en het beantwoorden van vragen.

Medisch studenten van Medigo in tijden van drukte

Medigo heeft een landelijk potentieel aan medisch studenten klaar staan die graag hun steentje bijdragen in deze drukke periode. Wij kunnen snel schakelen en vrijwel direct gekwalificeerde kandidaten voorstellen in elke regio van Nederland. Wij werken uitsluitend met medisch studenten omdat zij gemotiveerd zijn, beschikken over actuele medische kennis (WO-niveau) en direct flexibel inzetbaar zijn. Ze hebben ervaring met patiëntencontact en kunnen zowel telefonische- als medisch administratieve werkzaamheden uit handen nemen waardoor de vaste medewerkers zich meer kunnen focussen op primaire taken. Kortom: Extra (telefonische) capaciteit in tijden van drukte en gemakkelijk weer afschalen zodra de drukte voorbij is. Ook als uw zorginstelling andere vormen van medische ondersteuning kan gebruiken, of extra handen nodig heeft op de afdeling, helpen wij u natuurlijk graag. Bekijk een selectie van diverse functies die onze medisch studenten kunnen vervullen binnen uw zorginstelling. Indien u vragen heeft n.a.v. dit artikel helpen wij u graag. WhatsApp direct met één van onze medewerkers via: Medigo WhatsApp, of dien een aanvraag in via onderstaand formulier!

Aanvraag doen

Wilt u ook advies of heeft u ondersteuning nodig? Wij helpen u graag verder! Bel 020 - 528 73 88 of dien online uw aanvraag in en ontvang advies op maat.

Doe een aanvraag

Bron: GGD Nederland & Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), Afbeelding: © National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID)
Hi! Heb je een vraag of wil je meer informatie? Neem gerust contact op.
Medigo assistent Emma